tisdag 16 februari 2010

Idag fick jag nog....

Så jag tog och målade om mitt köksgolv... det var på tiden kan jag säga. Man ska ju måla en gång per år om man har målat trägolv, och efter två år ser det rätt sunkigt ut och jag får ett psykbryt varje gång jag skurar... och det är väl 3 ggr per dag. Och ni kanske tycker det är mycket... Men det är inte nog! ;) Två barn, två hundar, två katter och så vi vuxna som springer här varje dag. Det bli lite spring på detta stackars härjade golv, och fan va fiiiint det blev! :) Nu står jag ut ett år till. ..

Idag... var vi och köpte ett kök! Jag och D satt igår och funderade på hur mycket vi orkar med i sommar... Om jag startat glasseriet så har vi tre företag att sköta, så i sommar kommer ingen att se en skymt av oss kan jag säga. Men vi funderade på om vi skulle strunta i glasseriet så länge, men det är ju liksom ändå MIN dröm.. Så vi tänkte att vi försöker väl ändå. Och vi fick ju snåla in på allt eftersom alla verkar tycka att det är D som ska stå för renoveringen, så jag får inte låna till renovering... Men så vi hittade ett bra kök på blocket, som vi hämtade idag. Blir nog bra... Bättre än det som sitter där idag iaf...hehe. :)

Och sen får vi ta det som det kommer... och det vi har råd med. Vi kanske inte öppnar själva glasseriet förrän i höst men då får det bli så. Man kan ju inte trolla fram pengarna.... Trååkigt men sant. Men vi har iaf bestämt oss att det får bli så. Och jag kommer inte att få se min man på ytterligare ett år ungefär... så det blir ju som det brukar, för allvarligt, karln har byggt sen vi blev ilag. För 7 år sen!

Nä nu ska jag ta ett bad.... Sen ska jag snart lägga in lite mer kort. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar